Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

SEO er søgemaskineoptimering eller search engine optimization, som det står for. Uanset om du ved, hvad det er, eller ej, kan det være, du tænker, at det primært at for større virksomheder, der gerne skal have mange kunder fra hele internettet. Men faktisk kan SEO også bruges til lokale virksomheder, der søger potentielle kunder fra en bestemt by eller et område. Læs mere om lokal seo og hvordan det kan være relevant for din virksomhed.

Hvad folk søger på

Søgemaskineoptimering indebærer forskellige måder at sørge for, at folk, der ville være interesseret i en virksomhed, bliver bragt hen til den virksomheds hjemmeside, når de surfer på nettet. Det kan være noget så simpelt, som at man søger på ’billig støvsuger’ og så bliver ledt hen til en hjemmeside, der sælger billige støvsugere. Der kan det så være en fordel, at man på hjemmesiden har lavet SEO således, at ordene ’billig støvsuger’ går igen, hvilket vil få siden højere op i resultaterne.

Det samme gør sig også gældende med de mere lokale sider, som for eksempel ’frisør i Haderslev’, ’murer i Hobro’ eller ’konsulentfirma på Fyn’.

Skal du sprede budskabet om noget, der ligger i den kategori, hvor det er relevant at tiltrække folk fra et bestemt område, er lokal SEO bestemt en god ting at undersøge.

Der findes mange forskellige firmaer, som udbyder SEO som outsourcing. Det vil sige, at du og din virksomhed kan betale et firma, der specialiserer sig i at skrive SEO-tekster og lave optimering i det hele taget, for at lave sådan nogle tekster til din virksomhed.

SEO er en moderne måde at reklamere på, hvor folk ikke ser reklamerne, men de kommer til at føle, at de selv har fundet frem til din virksomhed ved at søge på nettet.