Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Når du driver virksomhed, er det nødvendigt, at du lægger kræfter i at indrette kontoret, så det øger produktiviteten, men også så det er hyggeligt at være på arbejde. Det er vigtigt, at medarbejderne trives, hvis de skal kunne udføre deres arbejde – og det er i sidste ende med til at øge produktiviteten.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du indretter kontoret, så det både er med til at øge den generelle trivsel, medarbejdertilfredsheden samt produktiviteten, så bør du læse herunder, hvor du får 3 tips til en bedre kontorindretining.

#1: Drop storrumskontorerne

Der er ingen, der er mere produktive, hvis de sidder i ét stort rum. Førhen var det med til ikke at skabe et hierarki på arbejdspladsen, at alle medarbejdere sad i samme rum. Det kan dog virke forstyrrende, hvis der sidder 30 mand i samme lokaler, hvis der er én, som skal snakke i telefon eller lignende. Derfor bør du dele folk op i mindre hold, så alle ikke bare er samlet det samme sted.

#2: Investér i ordentlige kontormøbler

Det er en god idé at bruge penge på at indkøbe nogle ordentlige kontorstole og -borde, så medarbejderne rent faktisk sidder godt, når de er på arbejde. Det er ikke udelukkende for, at de skal sidde godt – det er faktisk et krav, at medarbejderne har et hæve-/sænkebord.

Samtidig er det med til at nedsætte sygefraværet, hvis medarbejderne rent faktisk sidder behageligt og har mulighed for at ændre position, da det nedsætter risikoen for skader, som opstår grundet stillesiddende arbejde. Du kan købe ergonomiske kontorstole til kontoret her.

#3: Der skal være plads til afslapning

Det lyder måske banalt, men det er, når man slapper af, man får de gode idéer. Det betyder, at du med fordel kan bruge tid og kræfter på at indrette et hyggehjørne eller -areal, hvor man kan sidde og slappe af uden at skulle bekymre sig om at arbejde. Det er en god idé, da det vil fremme kreativiteten, og så har alle bare behov for et velfortjent hvil fra tid til anden.