Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Digitalisering har i stigende grad overtaget den moderne verden. Mennesker bruger sociale medier, og vi bruger længere tid end nogensinde på vores bærbar computere samt smartphones. For at virksomheder skal kunne følge med er det vigtigt, at de får en digital tilstedeværelse. Der er nogle overordnede principper der skal følges i forbindelse med online markedsføring af din virksomhed, og dem vil jeg kort gennemgå nu.

Simonfrom.dk er et sted, hvor du bl.a. kan læse om mere om digitaliseringen af virksomheder.

Denne artikel vil belyse de ting, du skal udføre i forbindelse med markedsføringen af din hjemmeside.

Overvej, om du kunne drage nytte af et marketingbureau

Det smarte ved at benytte et marketing marketingbureau er, at de har styr på alle tingene som du muligvis ikke kender til. Et sådant bureau har formentlig en ekspert indenfor hvert område: en PPC specialist, en grafisk designer, en tekstforfatter, en digital konsulent og mere. Det skal siges, at disse funktioner allesammen kan udføres af dig, hvis du sætter dig ind i tingene. Det er måske dyrere, men det er godt for din virksomhed, at have nogle eksperter indover, således at din virksomhed kan få flest mulige konversioner. Dette er i modsætning til, hvis du selv står som ansvarlig for din markedsføring.

Det, du skal have styr på, hvis du vil stå for markedsføringen af din virksomhed

Det smarte ved at du tager tingene i egen hånd er, at det er langt billigere for dig. Heldigvis er der adskillige online resurser som du med fordel kan tage i brug. Der findes gratis videoer, hvor du kan oplære dig selv i digital markedsføring. De findes typisk på YouTube. Hvis du derimod er villig til at betale en mindre sum penge, kan du få kvalitetskurser på eksempelvis Udemy.

Ulempen ved at udføre markedsføring for dig selv er, at du får mindre tid til andre dele af dit job. Med andre ord kan du komme til at risikere at sprede smørret for tyndt. Og du skal tage i betragtning, at digital markedsføring er et stort felt, der kræver løbende optimering.

Det fungerer udmærket at stå for din egen markedsføring hvis du eksempelvis er en enkeltmandsvirksomhed. Det er heller ikke lige så stort et arbejde der behøver at blive lagt i det. Hvis du derimod ejer en mellemstor eller stor virksomhed, kan det ikke betale sig at udføre din egen markedsføring. Her burde du i stedet overveje, om du kan benytte et digital marketingbureau.