3 tips til at markedsføring for håndværkere
Når du driver en håndværkerforretning, er det vigtigt, at dine kunder er opmærksomme på virksomhedens eksistens. Derfor kan er det essentielt, at du fokuserer på markedsføring. Det gælder i særdeleshed den form for markedsføring, der kaldes for push. Det betyder i bund og grund, at du skal være til stede, når en potentiel kunde leder efter den service, du tilbyder.
Hvis ikke du er til stede, kan det være vanskeligt at finde frem til din virksomhed, hvorfor du bør fokusere på at være til stede, når dine potentielle kunder leder efter den service, du tilbyder. Hvis du ikke har forstand på, hvordan du markedsfører din virksomhed, følger her en række gode tips, som du med fordel kan gøre brug af.
#1: Brug tid på søgemaskineoptimering
Søgemaskineoptimering er en disciplin, der går ud på, at du optimerer din hjemmeside med henblik på, at den opnår bedre positioner i søgemaskinerne. Typisk fokuserer man på et særligt ord, som relaterer sig til en virksomhed. Hvis du eksempelvis søger på ‘asfaltering’, vil en virksomhed som Colas.dk dukke op, fordi de har fokuseret på at optimere deres hjemmeside med henblik at blive fundet på denne søgning.
#2: Retargeting er vejen frem
Kender du det, når du har besøgt en hjemmeside, hvorefter du ser den alle vegne, både på andre hjemmesider, sociale meder og lignende? Så er du blevet udsat for det, der kaldes for retargeting. Det går ud på, at der gemmes en cookie, når en bruger besøger en hjemmeside, hvorefter denne anvendes til at kunne vise reklamer på andre hjemmesider.
Det er en smart måde hele tiden at være i bevidstheden hos den person, der søger efter en bestemt ydelse og lander på din hjemmeside. Når du anvender retargeting, kan du være sikker på, at du ikke bliver glemt hos personen, der søger efter lige netop den ydelse, du tilbyder.
#3: 3 tilbud
Der findes mange hjemmesider, som tilbyder, at man kan få 3 tilbud fra 3 forskellige håndværkere. Det er en fordel at tilmelde dig en sådan side, da det kan være med til at give dig en fordel, fordi du på den måde får sendt tilbud ud – helt uden du selv skal gøre noget for det.