Erhvervskonferencer

Vi viser dig de næste erhvervskonferencer

Erhvervskonferencer

Vi viser dig de næste erhvervskonferencer

andre

Begynder tips til at forbedre din virksomheds hjemmeside

Er du klar til at lære, hvordan du forbedrer din virksomheds hjemmeside? Din hjemmeside er en af ​​de mest vitale komponenter i din virksomhed. Uanset om du er i e-handel eller lokal forretning, er det første skridt at købe et professionelt websted, så dine potentielle kunder har mulighed for at opdage og beslutte, om de vil lave forretninger med dig.

 

Fokuser på dit websteds mål

Start med virkelig at identificere, hvem dine kunder er, og hvorfor de ville bruge dit websted. Dette hjælper dig med at se nærmere på formålet med dit websted: grunden til, at det eksisterer i første omgang.

 

Er dine kunder:

 

  • Møde dig personligt og derefter besøge din hjemmeside?
  • Finder din hjemmeside online og besøger derefter din virksomhed?
  • Besøger dit websted for at lære?
  • Besøger din hjemmeside for at foretage et køb?

 

Sæt dig selv i dine kunders sted

At træde ind i dine kunders sko kan hjælpe dig med at bestemme, hvad de forventer af din hjemmeside. Skal de handle online, eller er de der for at udføre research om din virksomhed og dine produkter? Tag et kig på konkurrenter i dit rum, og analyser deres websteder for at hjælpe med at planlægge din egen.

 

Opdag styrker og svagheder

Gratis værktøjer som Google Analytics giver værdifulde data om, hvordan folk i øjeblikket finder og bruger dit websted. For at afgøre, om dit websted matcher dine kunders behov, skal du undersøge målinger som:

 

  • Trafikkilder (hvordan dine besøgende finder dit websted)
  • Topsider (de mest besøgte sider på dit websted)
  • Afvisningsprocent (hvor hurtigt besøgende forlader en side)
  • Tid på siden (hvor lang tid bruger besøgende på hver side)

 

Gør dit websted let at navigere

Når nogen besøger dit websted, vil du have, at de skal have en problemfri og ukompliceret oplevelse. Jo sværere det er at navigere, jo større er chancen for, at en besøgende forlader frustration, før han finder den information, de ledte efter.

 

At forstå årsagen til, at kunder besøger dit websted, er afgørende for at opbygge en nyttig navigation. Når de f.eks. ser en restaurant hjemmeside, leder de fleste besøgende efter menuer, lokationsoplysninger og hvordan man foretager reservationer. I mellemtiden vil nogen, der sammenligner entreprenører, gerne vide alt om dine typiske projekter, priser og tidslinjer. Uanset hvad dine kunder ønsker, så placer det foran på din hjemmeside eller opret en separat side, der er linket til gennem en visuelt dominerende opfordring til handling.

 

Ligesom godt design er den bedste måde at skabe en positiv brugeroplevelse på at holde alting så enkelt som muligt. En tommelfingerregel er, at det ikke skal tage din besøgende mere end tre klik at finde ud af, hvad de vil vide. Begræns dig højst til fire eller fem sider på øverste niveau med understøttende sider under dem efter behov.

 

Følg bedste praksis for webdesign

Besøgende der syntes at websteder er visuelt tiltalende, forbinder den æstetiske kvalitet med professionalisme, brugervenlighed og troværdighed.

 

Omkring 75% af kunderne vil bedømme en virksomheds troværdighed baseret på deres hjemmesides design. Med det i tankerne, brug et øjeblik på at overveje, om du følger bedste praksis inden for webstedsdesign med fokus på:

 

  • Læsbarhed (skriftstørrelse, farve og mellemrum)
  • Masser af hvid plads
  • Responsivt design til mobil

 

Konsekvent brug af farver og skrifttyper

Når det kommer til køb af hjemmeside, er det altid bedst at tage en “mindre er mere” tilgang. Lad ikke din webudvikler proppe alle oplysningerne på en enkelt side. Spred det i stedet jævnt ud og drag fordel af hvidt mellemrum for at give dit websted en ren og minimalistisk æstetik, der er let at læse.

 

Konsistens er også vigtig for at navigere på dit websted. Hvis søgefeltet er øverst til højre på den ene side og øverst til venstre (eller helt fraværende) på den næste side, kan brugeren blive forvirret. Ved at opretholde ensartet stil, layout og navigation vil du gøre et bedre indtryk på besøgende og beholde dem på dit websted længere.

Skriv et svar