Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du gerne vil have chancen for at fremvise dine nye produkter, men samtidig underholde en række mennesker, skal du holde en konference. Her kan du gøre konferencedeltagerne klogere eller underholde dem i form af foredrag, taler el.lign., men du kan samtidig kombinere det med en fremvisning af din virksomheds nye produkter.

Begynd i god tid

Der er ikke noget ved at deltage til en konference, hvor det kan mærkes, at der ikke er styr på tingene, eller at tidsplanen skrider. Derfor skal du gå i gang i god tid, så alt kan blive planlagt ned til mindste detalje. Jo bedre du forbereder dig, desto bedre vil det gå på dagen. Folk kan godt mærke, når der er styr på tingene, og når du virker professionel og velforberedt. Hvis deltagerne syntes, at det var en succes, når de går derfra, vil de også snakke godt om det til venner og familie. Det er rigtig god omtale for dig og dit brand.

Inddrag deltagerne

Hvis du gerne vil komme ud over scenekanten og få deltagerne mere med, kan du inddrage dem nogle gange i løbet af konferencen. Det kan du f.eks. gøre ved at stille nogle spørgsmål, hvor de får mulighed for at skrive ja eller nej på et stykke papir og række det i vejret, så de kan tilkendegive deres mening. Til det skal du huske både papir og kuglepinde, så du kan finde billige kontorartikler her.

Glem ikke forplejning

En konference kan godt vare flere timer, og derfor bør du også sørge for forplejning til alle dem, der deltager. Det kan være alt muligt forskelligt, men det vigtigste er bare, at du viser, at du har tænkt på dem og gør en indsats for at få dem til at føle sig godt tilpas til konferencen.