Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Man kan måske tænke, at det og tømme et dødsbo ikke er nogen specielt god forretning, men i virkeligheden er folkene bag sådanne virksomheder dygtige forretningsfolk, da det ellers ikke ville kunne give mening. Når de kommer ud og giver et tilbud på at tage møbler, malerier og andre genstande med fra dine venners eller familiers bolig eller ejendom, er det med henblik på videresalg. Når man skal give et konkret bud på, hvor meget man kan tilbyde for diverse genstande, er man af gode grunde nødt til at tænke over, hvor meget man kan tjene i den anden ende. Det betyder, at de skal kende markedet yderst godt og vide, hvad der rører sig.

Af samme grund findes der adskillige konferencer, hvor man kan høre om både mode og trends inden for møbler og design. Her kommer folk fra nær og fjern, men der kommer altså også folk fra vidt forskellige brancher – heriblandt folk, som tømmer dødsbo i det ganske danske land. For mange er det en lidt morbid ting at snakke om døden, men det er jo som bekendt en naturlig del af tilværelsen, og som med bedemænd og præster er faggruppen med tømning af dødsbo også en nødvendighed, da det hele tiden er ”kunder i butikken” for at blive i det lidt morbide tema.

Der findes dog, os bekendt, ingen konferencer, der decideret har specialiseret sig i tømning af dødsbo, og derfor er disse fagfolk nødsaget til at søge andre veje for at få ny information. Man kan måske samtidig argumentere for, at der ikke sker megen innovation i branchen, men nogle gange kommer der andre måder at udregne tilbud på, som kan være kærkommen, når man står ude hos en kunde eller kommende kunde. Selvom en mobiltelefon er et godt værktøj, så findes der andre og smartere alternativer til den slags.