Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Der er mange virksomheder, der aldrig har prøvet at afholde en konference, men som pludselig står overfor at skulle gøre det. I den forbindelse er der to mulige scenarier. Enten er det bare at kaste sig ud i det og lære af sine erfaringer, eller man kan vælge den lidt mere sikre løsning. Den sikre løsning er naturligvis at hyre et eventbureau, der har erfaring og kompetencerne til at gøre det. Det er da også den løsning de fleste vælger, da man ikke vil risikere at være afsender på noget, der ikke er gennemført.

Konferencer er markedsføring

Det er ikke alle der tænker over det, men når man afholder en konference, er det markedsføring for virksomheden der står bag den – hvilket både er på godt og ondt. For står man for et gennemført godt arrangement, hvor alle er glade og tilfredse med alt fra indhold til de fysiske rammer forplejningen  osv, så er det god omtale.

Står man derimod bag det modsatte, en konference hvor der ikke er nogen der kan høre talerne, hvor teknikken driller, der ikke er plads til deltagerne, kaffen er kold og lokalet et for varmt – så har man balladen. I dette tilfælde kan det nemlig ikke undgå at smittemeget negativt af på virksomheden.

Af samme grund kan det derfor være en meget dårlig ide, at spare på afviklingen af konferencen ved at tro, at man kan stå for det hele selv. I de fleste tilfælde vil det derfor også være det mest gunstige, hvis man har professionel hjælp de første gange og så stille og roligt begynder at lave mere og mere arbejde selv.