Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Opsætning af en konference kræver en del planlægning for, at det bliver en vellykket konference. Du skal have styr på, at det hele forløber som planlagt, og da det er en stor opgave at stå med alene, er det en fordel at være flere på holdet, der sammen står for planlægningen.

Hvem kommer og hvorfra?

Noget af det første, du skal finde ud af, når du skal holde en konference, er, hvor den skal holdes. For at finde ud af det, kan du overveje, hvor mange gæster, der kommer, og hvor gæsterne kommer fra. Når du har fundet ud af det, giver det ofte sig selv, hvilke steder, der er relevante i forhold til afholdelse af konferencen.

Opsætning af lokalerne

Når du har fundet ud af, hvor konferencen skal holdes, skal du til at finde ud af, hvordan du vil sætte lokalerne op. Sørg for at have stole, der er behagelige at sidde i, og borde, hvor der er plads til alle. Derudover er det en god ide at have nogle store skærme til fremlæggelser, og det kan også være godt med en sofa eller anden form for hyggekrog, hvor snakken kan foregå på en lidt mere uformel facon.

Pas på de tunge løft

Når alle bordene, stolene, skærmene og så videre skal sættes op, kan der hurtigt forekomme en masse tunge løft alt efter, hvor det hele skal sættes op, og hvordan emnerne bliver leveret. Du kan dog undgå de tunge løft, hvis du gør brug af en vakuumløfter. En vakuumløfter virker ved at skabe et undertryk, der gør, at vakuumløfteren suger sig fast til den ønskede genstand, og herefter er den let at flytte. Du kan læse mere om vakuumløftere på denne side. Det er nemlig vigtigt, at du passer på dine medarbejdere, så de ikke kommer til at døje med rygproblemer.