Planlægger du en konference? Få tips til markedsføring
Til en konference udveksler du og dine konferencedeltagere viden og erfaringer gennem en række oplevelser, taler, foredrag m.m.
Der er derfor ingen konference uden deltagere. Her får du nogle tips til, hvordan du markedsfører din konference og på den måde trækker nye deltagere til.
Gør brug af videomarkedsføring
Når du bruger lang tid på at planlægge en konference, så er det selvfølgelig også bedst, hvis der kommer mange mennesker og deltager. Det kræver dog, at folk hører om din konference. Det er derfor, at markedsføring er en rigtig god idé.
Der er mange former for markedsføring, så det handler om at finde nogle metoder og former, der passer til din konference og dit markedsføringsbudget.
F.eks. er det rigtig effektivt at annoncere online med en spændende video, der fortæller lidt om din konference. Det giver folk lyst til vide mere, hvis du producerer en god og gennemført video.
Hvis du har brug for hjælp til videoproduktion, så er det en god idé at kontakte en professionel fotograf el.lign. På den måde er du sikker på at ende ud med en professionel og god video.
Udsend nyhedsmail til tidligere deltagere
Hvis du har lavet en konference før, så har du måske en liste over e-mailadresser, som du har mulighed for at sende nyhedsmails til. Nyhedsmail er også en form for markedsføring, hvor du taler mere direkte til folk.
Hvis du kommunikerer til folk, der allerede har deltaget til én af dine konferencer før, så er der gode chancer for, at nogen af dem tilmelder sig igen.
Det kræver dog igen, at du udarbejder nogle spændende og professionelle nyhedsmails. Der er nemlig ikke nogen, der gider at læse nærmere på en kedelig nyhedsmail. Så hvis du ikke har god erfaring med at skrive interessante nyhedsmail, så er det en fordel at få hjælp til det.