Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Hvis du arbejder bare en lille smule med markedsføring, så ved du allerede hvor vigtige nyhedsbreve er. Det er udover at være en god måde at holde kontakten med nuværende og potentielle kunder en helt perfekt salgskanal til dine kunder. Mange virksomheder sælger mellem 70 og 80% af alle deres produkter gennem nyhedsbreve. Samtidig koster de stort set ikke noget at sende ud, hvilket blot gør kanalen endnu mere vigtig for din forretning.

Det kræver dog stadig en vis ekspertise at levere interessante og effektfulde nyhedsbreve, og gør man ikke dette, kan man hurtigt miste sine kunder, eller i hvert fald ikke få noget ud af dem. De fleste af os modtager rigtige mange mails hver uge, så hvis man vil være blandt dem der rent faktisk bliver læst, skal der nogle gange lidt ekstra til.

#1 – Husk relevansen for målgruppen

Hvis din virksomhed sælger mange produkter eller tilbyder forskellige servicer, kan det være nyttigt at arbejde med målgrupper. Lad os sige, at du sælger skønhedsplejeprodukter, så lad vær med at sende produkter til kvinde til dine mandlige modtagere og omvendt. Jo mere præcist du rammer, jo større er sandsynligheden for salg ikke overraskende. Det kan ofte være en god ide at holde budskabet enkelt.

#2– Hold budskabet enkelt

Dette kommer i forlængelse af punkt et. Når man skriver nyhedsbreve, er det meget vigtigt at begrænse mængden af budskaber. Lad være med at give dine modtagere en masse informationer, de alligevel ikke kan bruge til noget. Holddog til emnet og lad være med at oversælge eller overfortælle. Hvis du har svært ved dette så hyr en professionel tekstforfatter/copywriter til at hjælpe med opgaven – i hvert fald ind til du har fået stået på det.

#3 – læg en strategi

Sidst, men ikke mindst, er det stort set altid en megetklar fordel at have en overordnet strategi for nyhedsbrevene og planlægge indholdet.  Lad være med at sende dem fordi du lige kommer i tanke om, at der skal sendes noget. Brug struktur og planlægning til at finde ud af hvordan du skal gøre det. Hvis mails bliver sendt uden nærmere eftertanke eller strategi, kommer de ofte til at virke tilfældige og det kan desuden ofte ses på indholdet.