Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det ser uskyldigt ud, når der sådan blot ligger en smule støv på gelænder, håndtag, tastatur osv. Men er det nu også det? Eller er der faktisk alt mulig god grund til at skynde sig at få fjernet det ’uskyldige’ støvlag? Måske indlæggets overskrift allerede har sporet dine tanker i den rigtige retning.

Støv er en farlig størrelse

Støv er naturligvis et begreb, der dækker over mange forskellige typer af støv. Lige fra farligt asbeststøv til ganske almindeligt støv fra hjem og arbejdsplads. Selv ganske almindeligt støv kan dog være en cocktail, som påvirker helbredet negativt. Støv består nemlig af mange ting, som blandes sammen og derpå gerne hvirvler rundt i luften på blandt andet vores arbejdspladser.

Støv kommer fra alt fra døde hudceller til hår, os, papirstøv og meget, meget mere – bl.a. kemiske partikler og stoffer! Det er sjældent noget vi spekulerer over, men netop det, at der er bundet kemiske stoffer til støv, er med til at gøre det mere farligt.

Holder man ikke en høj hygiejne standard, er der med andre ord risiko for, at ansatte på en arbejdsplads kommer til at føle støvet på egen krop. Det er nemlig slet ikke unormalt, at støv kan føre til hovedpine, koncentrationsbesvær og måske ligefrem allergiudvikling. For nogle vil der slet ikke være et problem, da vi alle reagerer forskelligt på støv, mens det for andre vil være næsten utåleligt at tilbringe en hel dag på kontoret.

Luftkvalitet og almindelig hygiejne spiller nemlig en stor rolle i den forbindelse, og derfor er det vigtigt, der er nogle til at tage vare om det miljø, folk arbejder i. Få mere information om en ren kontorplads.

NB! Bemærk desuden at udluftning naturligvis også spiller en stor rolle i den forbindelse!

Løsningen er en rengøringsservice

Er du i tvivl om, hvordan du skal komme støv til livs på din arbejdsplads?

Det er ikke svært, det kræver blot, man hyrer en rengøringsvirksomhed til at klare arbejdet. Det vil ikke blot skabe et sundere indeklima, men også sørge for, at stedet syner af øget professionalisme, eftersom der altid er rent og ryddeligt.

Desuden vil det minimere antallet af sygedage, da hygiejnen forbedres betydeligt.