Erhvervskonferencer

Vi viser dig de næste erhvervskonferencer

Erhvervskonferencer

Vi viser dig de næste erhvervskonferencer

Generelt

Værd at vide om budgettering

Hvad enten du har en virksomhed eller ej, så er det de færreste der kan komme gennem tilværelsen uden nogensinde at forholde til et budget. Der er selvfølgelig nogle der vælger ikke at forholde sig til hverken udgifter eller indtægter – men hvis det går godt, så er det ofte mere held end forstand.

Det kræver som regel lidt mere end blot held at holde ordentlig styr på sine finanser – også når man driver en virksomhed. Så hvordan griber du opgaven bedst muligt an?

Det bedste redskab du kan bruge

Uanset hvilken størrelse din virksomhed har, så er det at holde øje med udgifter og indtægter, en del af det, at drive en sund forretning. Men hvordan skaber du dig det bedste overblik for virksomhedens økonomi, uden nødvendigvis at tage en uddannelse som revisor?

Svar er budgettering – og det behøver slet ikke være så skræmmende, som det kan lyde. Hvis dit firma er nyopstartet og derfor har få midler, kan du lave et simpelt budget skema i excel eller google sheets. Du kan finde mange vejledninger på nettet – men hvis du vil have et hurtigere svar så læs mere om budgettering her!

Overvej behovet for en revisor

Når man har en virksomhed, er der mange forskellige regler man skal huske at overholde. Og det er også her god budgettering har en særlig rolle. Nogle har bare flair for at lave et godt system og et budgetskema – hvor andre finder det mere udfordrende. Heldigvis er det netop derfor, man kan hyre en revisor til at hjælpe med at holde styr på netop de ting.

Selvom det kan virke som en stor udgift for en lille virksomhed, så er det netop godt givet ud. Det sparer dig nemlig for dyrebar tid som du kan bruge på andre områder i dit firma, eller måske endda til at nyde lidt mere fritid.

Skriv et svar